3 november 2010

Allt är viktigt!

Varför börjar jag att blogga?

Jag kommer att börja blogga. Varför vet jag inte riktigt. Många som tidigare har bloggat slutar nu. Jag har ganska nyligen börjat läsa andra bloggar för att se vad som skrivs inom "bloggosfären". Mycket handlar om shopping, erbjudande av produkter och utseende. På många bloggar finns det kränkande och förminskande uttalande om andra människor. Ibland om sådana personer som bloggaren känner, men ibland även om andra personer som är helt okända för dem.

Jag tycker att allt är viktigt:
  • Vad vi säger till andra människor men också vad vi säger - och har för budskap - till oss själva
  • Vad vi stoppar i oss och hur vi hanterar våra kroppar
  • Hur vi förvaltar den jord som vi för tillfället befinner oss på
Låter det pretentiöst och duktigt? Visst är det det. Men, eftersom jag tycker att allt är viktigt så drar jag mig inte för att skriva om detta ändå.

Vi får se vad som kommer att skrivas här framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar