8 juni 2011

Varför ser det ut så här?

Jag har under senaste tid reflekterat över hur många bilar det är som står vid våra vägar. Jag menar då inte bilar som är parkerade. Utan sådana bilar som är borttappade, glömda eller av någon annan anledning bara står övergivna och ofta sönderslagna utefter vägarna.

Ibland ser man dem på samma ställe i flera veckor. En bil utmed E20 var placerad en bra bit ute i en åker och bilen verkade vara full med väskor och annan packning.

Jag gjorde en liten empririsk undersökning för att se hur många bilar jag kunde se på min färd hem från Värmland till Göteborg. Jag tror det var ungefär sex stycken bilar. Några av dem återges här.

 
 Är det snyggt?


Vad sänder dessa bilar för signaler?


Vem har ansvaret för att ta omhand bilarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar